przepisy, porady i ciekawostki kulinarne

Topinambur – co to jest, właściwości i zastosowanie

Topinambur to jeden z tych dodatków do menu, po które sięgamy coraz chętniej. Dlaczego? Bo słonecznik bulwiasty, często zwany też ziemniakiem kanadyjskim, może oczarować nas zarówno swym smakiem, jak i ogromną wartością odżywczą. Co warto wiedzieć na ten temat?

Co to jest topinambur?

Topinambur, a dokładniej jego bulwa, to rewelacyjne źródło wielu ważnych dla naszego zdrowia składników odżywczych. Można tu znaleźć sporo białka oraz wartościowych aminokwasów, nie brak tu również witamin z grupy B oraz witaminy C. Zdrowa dieta z takim dodatkiem może nam też dostarczyć ogromnych ilości żelaza, potasu i selenu – składników mineralnych, bez których nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować w prawidłowy sposób.

Topinambur – właściwości

A na jakie korzyści mogą liczyć te osoby, w których diecie topinambur zacznie się pojawiać regularnie? Wiadomo, że ten smaczny i pożywny dodatek może nas skutecznie chronić przed wieloma problemami ze zdrowiem. Mniej problemów związanych z pracą przewodu pokarmowego oraz z przemianą materii to korzyść, którą z pewnością warto docenić. Zdrowa dieta z takim dodatkiem będzie też rewelacyjnym wsparciem dla naszego układu sercowo-naczyniowego, pomoże nam też w walce z takimi problemami, jak nadciśnienie oraz zbyt wysokie stężenie złego cholesterolu. Topinambur stanie się też wartościowym dodatkiem do menu dla wszystkich tych osób, które chcą wesprzeć swój układ odpornościowy oraz chorym na cukrzycę, którym zależy na utrzymaniu odpowiedniego poziomu cukru.

Topinambur – zastosowanie

A w jaki sposób możemy ten dodatek wykorzystać w swej kuchni? Wiadomo, że topinambur świetnie sprawdzi się jako zamiennik tradycyjnych ziemniaków, wielką popularnością cieszą się też przepisy na frytki z topinamburu oraz na kremowe zupy, które będą zachwycały zarówno swym smakiem, jak i ogromną wartością odżywczą. Topinambur może sobie też doskonale poradzić jako składnik surówek i sałatek, po które będziemy chętnie sięgać w kresie letnim. Możliwości włączenia tego oryginalnego przysmaku do menu jest wiele, a im prędzej zaczniemy korzystać z mocy słonecznika bulwiastego, tym lepiej dla nas i naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *